Slaapkamer

Duid het punt aan waarover je informatie wenst te zien

1
2
3
4
5
6
7
8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Binnendeur

Voor jou als huurder

  • De deur sleept door vuil onder de deur.
  • De klink is los of gebroken.
  • De deur valt niet in het slot.
  • De sleutel is kwijt.
  • Het slot is stuk.
  • De deurpomp van een zelfsluitende deur is stuk door blokkage van de deur.
  • De deur is rot door slecht onderhoud van de huurder.

Voor Nieuw Dak

  • De deur sleept omdat de vloer omhoog komt.

Tips

  • Was de binnendeuren om de 6 maanden af met water en met een niet bijtend schoonmaakmiddel. Gebruik nooit een harde spons.
  • Schilder nooit deuren in aluminium of kunststof (=plastic of glasal). Was ze enkel af. Boor nooit gaten in de deuren.
  • Smeer de sloten en scharnieren om de 6 maanden.

Lichtpunten en lampenhouders

Voor jou als huurder

  • De lamp is stuk.
  • De lampenhouders zijn los, kapot of weg.

Pleisterwerk muren en plafond

Voor jou als huurder

  • De bepleistering van wanden of plafond is beschadigd door stoten, boringen, wegnemen van nagels, krammen en blokken.
  • Condensvocht veroorzaakt schimmels op de muren.

Voor Nieuw Dak

  • Het pleisterwerk van muur of plafond valt naar beneden.
  • Opstijgend vocht veroorzaakt vochtschade.
  • Door zetting van het gebouw treden er ernstige barsten of scheuren in het plafond op.

Tips

  • Reinig het plafond elk jaar met een schoonmaakmiddel.
  • Bekleed het plafond en de muren niet met platen in piepschuim (=isomo).
  • Maak zelf geen verlaagd plafond.

Plinten

Voor jou als huurder

  • Eén of enkele plinten hangen los door beschadiging of slecht onderhoud.
  • Er zitten krassen of barsten in de plinten. De plinten bevatten insnijdingen, boorgaten of vlekken.

Tips

  • Reinig de plinten om de 6 maanden met een vochtige doek.
  • Vernis of schilder houten plinten om de 5 jaar.

Radiatoren

Voor jou als huurder

  • Door een zwaar voorwerp komt de radiator los van de muur.
  • Ontlucht de radiatoren.
  • De radiator maakt vreemde geluiden (bv. tikken,…).
  • De kraan of knop van de radiator zit los, is kapot, weg, draait door, zit vast of lekt door verkeerd gebruik.

Voor Veolia / /Nieuw Dak

  • De radiator wordt niet warm of blijft warm.
  • De radiator of de kraan is erg verouderd en versleten.

Wie contacteren bij problemen met je verwarming

Bij problemen met de verwarming kan je terecht bij de firma Veolia op het nummer 016 40 30 00.


Problemen met je radiatoren of leidingen

Contacteer team Onderhoud & Herstellingen van Nieuw Dak via het formulier 'Herstelling aanvragen' op deze pagina, via onderhoudenherstellingen@nieuwdak.be of via 089 62 90 20 (en kies 1).


Tips

  • Draai de kranen van de radiatoren met water elke maand open en dicht.
  • Bescherm de radiatoren tegen vorst en roest door ze steeds droog te houden.
  • Laat geen natte kleren of handdoeken drogen op je radiator.

Ramen

Voor jou als huurder

  • De klink of het slot is los of gebroken.
  • Smeer tijdig alle hang- en sluitwerk.
  • Er zit condensvocht aan de binnenkant van de ramen.

Voor Nieuw Dak

  • Het raam klemt.
  • Er zit condensvocht tussen het dubbel glas.
  • Het raam is rot of versleten.
  • Siliconen zijn verouderd.

Tips

  • Maak 1 keer per jaar de afvoergaatjes van de ramen vrij. Gebruik hiervoor een breinaald om de gaatjes van binnen naar buiten te ontstoppen.
  • Schilder nooit ramen in aluminium of kunststof (= plastic, glasal). Was ze enkel af.
  • Boor geen gaten in de ramen.

Schakelaar van het licht

Voor jou als huurder

  • De schakelaar of afdekplaat is los, kapot of weg.
  • De schakelaar werkt niet door een defect in de schakelaar of in een bereikbare leiding.

Tips

  • Reinig de schakelaar om de 6 maanden met een licht vochtige doek.
  • Schilder nooit de schakelaars.

Stopcontacten

Voor jou als huurder

  • Het stopcontact of de afdekplaat is los, kapot of weg.
  • Het stopcontact werkt niet door een defect in het stopcontact of in een bereikbare leiding.

Tips

  • Reinig stopcontacten om de 6 maanden met een droge doek.
  • Schilder nooit de stopcontacten.
Deze website maakt gebruik van cookies om instellingen te onthouden en website-statistieken bij te houden. Met onderstaande knop geeft u toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie vindt u in ons  Cookiebeleid  en  Privacybeleid.
Cookie image