Keuken

Duid het punt aan waarover je informatie wenst te zien

1
2
3
4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Kasten en keukenmeubels

Voor jou als huurder

  • De kast is beschadigd.
  • De bewegende delen aan de kasten zoals scharnieren of ladegeleider zijn defect of zitten los.

Voor Nieuw Dak

  • De kast is beschadigd omdat een niet-bereikbare leiding is gesprongen.

Tips

  • Poets elke 2 maanden de buitenkant en de legplanken van de kasten met water en een niet bijtend schoonmaakmiddel.
  • Laat het reinigingsproduct even inwerken en veeg het vuil weg. Gebruik nooit een harde spons.

Kranen

Voor jou als huurder

  • Een kraan is los, kapot, lekt, zit vast, draait door of is verkalkt.
  • Het kraantje achter de gootsteen zit vast (schell kraan).

Voor Nieuw Dak

  • Er komt bijna geen water uit de kraan door verkalkte leidingen.

Tips

  • Ontkalk de kranen en kraantoppen elk jaar met azijn.
  • Draai elk jaar de kleine afsluitkraantjes open en dicht.
  • Verbreek nooit de verzegeling aan de waterteller. Je kan hiervoor een boete krijgen.
  • Is de hoofdkraan of waterteller defect? Verwittig dan de watermaatschappij.

Gootsteen

Voor jou als huurder

  • De gootsteen staat los, is kapot of weg.
  • De stop van de gootsteen is weg.
  • Er is een verstopping door bijvoorbeeld etensresten, olie of vetten.
  • De afvoerbuis of sifon waar je bij kan, lekt.
  • Onderhoud en zorg voor een tijdige vervanging van de siliconen rond de gootsteen.
  • Er is geurhinder door een gaatje of barst in een afvoerbuis of sifon.

Voor Nieuw Dak

  • Er is een verstopping door een breuk onder de grond of door een slechte constructie.

Tip

  • Onderhoud de gootsteen met de producten die hiervoor bestemd zijn.

Toestellen van de keuken die eigendom zijn van Nieuw Dak

Voor jou als huurder

  • Het lampje van een toestel is stuk.
  • De knoppen of de leidingen zijn los, kapot of weg.
  • Elektrische toestellen zijn beschadigd.
  • Je staat in voor het dagelijks onderhoud van de toestellen volgens de handleiding zoals reinigen, ontkalken, ontvetten en beschermen van de dichtingen.
  • De boiler raakte beschadigd door een fout van jou als huurder.

Tips

  • Maak het fornuis en de dampkap schoon na elk gebruik. Vervang de filter van de dampkap om de 6 maanden.
  • Reinig de koelkast regelmatig aan de binnenzijde met water en een geschikt schoonmaakmiddel.
  • Schakel de toestellen in de keuken volledig uit na gebruik. Laat ook het lampje van het toestel niet branden. Zo spaar je energie!
Deze website maakt gebruik van cookies om instellingen te onthouden en website-statistieken bij te houden. Met onderstaande knop geeft u toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie vindt u in ons  Cookiebeleid  en  Privacybeleid.
Cookie image